Kısa adı GESİAD olan Genç Sanayici, İşadamları ve Yöneticileri Derneği'nin, Bursam Group’a yaptırdığı araştırmada tüketicinin ekonomik krizi algıları ile ilgili çarpıcı sonuçlar çıktı.
‘Ekonomik Krize Bakış’ adı altında yapılan araştırmaya 278’i erkek, 227'si kadın olmak üzere 505 kişi katıldı. Araştırmada tüketici promasyon çakmak ye ekonomik krizin çıkış nedeni, etkisi ve alınacak önlemler ile ilgili sorular soruldu.
Araştırma kapsamında görüşülen tüketicilerin yüzde 31’i özellikle işsizlikteki artışı ekonomik kriz ile paralel olarak algılarken, aynı şekilde nakit para bulma sıkıntısını da ekonomik kriz olgusu ile birlikte akla gelen ikinci konu olarak ifade ettiler. Ekonomik krizin çıkmasına en büyük sebep olarak hükümetin uygulama ve kararlarını görenlerin oranı yüzde 27 olan araştırmada ayrıca Türkiye’deki ekonomik ve sosyal yapıdaki sıkıntı ve belirli uygulamalardaki yanlışlıklarda krizin nedenlerinden biri olarak gösterildi.
Araştırmada ekonomik krizden etkilenen tüketici oranı yüzde 73 olurken, ‘ekonomik krizin etkisini ne şekilde gösterdiği’ sorusuna ise özellikle kadınların, hem market alışverişi gibi ev masraflarını hem de kuaför, eğlence gibi kişisel masraflarını yoğun olarak düşürmekle açıkladılar.
Araştırma sonuçlarında, ekonomik krizin biteceği zamanın, önemli bir bölüm tüketici tarafından bilinmediği veya tahmin edilemediği ortaya çıktı. Tüketicilerin yüzde 46’sı yeni bir ekonomik kriz beklediklerini de belirttiler. Krizde alınacak en etkili önlemin harcamaları kısmak olduğu görüşünün paylaşıldığı araştırmada ekonomik krizin, tüketicilerin yüzde 50’sinde toplumda tasarruf bilincini arttırdığı ifade edildi.
Kategori : GÜNCEL